Tuesday, February 24, 2009

pegi jumpa doktor..episod 17



ni gambar saya kat Hospital SMC, alah... tempat saya dilahirkan..! emmm kekawan semua mesti lupa lah tu ?? kan saya dah citer dulu saya ni lahir kat mana, berapa kilo berat saya, doktor saya nama sapa dan macam2 lah lagi saya citer masa saya dalam perut mama saya sampai saya small baby dan big baby sekarang ni..! Pegi baca balik citer saya yang episod dulu2 tu yer...!! nanti tak lah saya penat nak type kat sini..!!
Mama ada kata sekarang ni saya dah semakin big gal...kiranya termasuk today ni..i am 22months..!! emmmm...lagi dua bulan saya akan genap DUA tahun!! cepatkan saya dah besar?!! he he he...tapi tak boleh pegi school lagi macam kekawan semua..!!
OK OK OK ...ni citer saya... saya pegi SMC hari tu wit mama, sebab ada appointment dengan Doctor Ling saya lah untuk injections 1st Booster..emmm.. apa tu?! saya pun dunno lah, nanti kawan semua tanya lah mama sebab mama tau dan saya lupa nak tanya mama saya, Yang saya hepi sangat sebab Mama kata " IVA GOOD GAL " masa kat dalam bilik Doktor Ling tu sebab saya cuma nangis sikit jer time jarum kecik yang cute cam saya dicucuk dipeha kiri saya...pas tu...saya terus diam..!! Doktor Ling pun puji saya depan mama dan depan aunty Nurse tu..!! jadi......saya hepi lah sebab saya ni strong !!! yer lah saya kan dah big gal, pas tu saya kan suka makan sayur dan minum susu banyak2 !!MAMA ... I LOVE U !!
lepas balik dari SMC mama dan pak ngah bawa saya lunch teppanyaki kat Sunway Pyramid...mana papa saya?! masa pegi SMC tu hari biasa sebab mama kata tak mau pegi weekend nanti ramai sangat orang...so kami pegi hari biasa..papa tak da lah sebab papa go to work and mak su saya tu go
to kolej..!! emmm..mama yang always kata macam tu kat saya...itu pun nasib baik pak ngah saya tengah cuti, kalau tidak... saya and mama jer pegi SMC...!!

.!!pix atas ni ada nampak peha saya kena lekat dengan plaster..!
tapi petang tu mama dah cabutkan sebab nak mandi..emmm saya tak nangis pun...Doktor Ling pun ada pesan kalau lepas kena cucuk ni selalunya saya akan bengkak sikit kat peha...dan tak da demam..
mama kata nasib baik sebab mama risau kalau saya tak sihat..
kalau saya tak sihat kan.. mama saya pun jangkit..!! shhh.....he hehe

No comments: